معرفی عجایب طبیعی و خارق العاده جهان

۱۰۸ بازديد
همواره در جهان مکان های وجود دارد که توسط انسان ها کشف شده اند و  به طرز عجیبی خاص و زیبا هستند و با مشاهده آنها، از زیبایی و خلقت این اماکن متحیر می‌شوید. این مکان ها در سرتاسر جهان پراکنده هستند و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از آنها به مناطق مختلف سفر می‌کنند.
در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از این مکان های شگفت انگیز را معرفی کنیم و امیدواریم از خواندن این مطلب لذت ببرید. با ما همراه باشید.

 

 

10 عجایب طبیعی و رنگارنگ در جهان

همه انسان‌ها به گردشگری در روی زمین علاقه دارند اما در حال حاضر، با وضعیت فعلی جهان و وجود بیماری کرونا این امکان از بیشتر افراد سلب شده است. اما باید امیدوار بود و منتظر ماند تا با از بین رفتن این بیماری، دوباره امکان سفر و گردشگری برای علاقه‌مندان به گردشگری فراهم شود.
اما در همین دوران نیز می‌توانید با خواندن مطالب مفید در این حوزه، از مکان های دیدنی و جذاب شناخت پیدا کنید و پس از اینکه امکان سفر فراهم شد، به این مکان ها سفر کنید.
در اینجا به معرفی 10 مکان خارق العاده و جذاب خواهیم پرداخت.

 

1. آب های  بیولومینسانس در تاسمانی



اگر تا کنون به کرم‌های شب تاب دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که آنها درخشش ضربانی دارند که توسط ارگانیسم های زنده ساطع می‌شود.
این کرم ها زیست لومینساسنس دارند و بیشتر این موجودات در آب ها زندگی می‌کنند و هنگامی که در زیر آب روشن می‌شوند، شاهد یک دریای نورانی و جادویی خواهید بود. تعداد زیادی از این نوع آب ها و زیستگاه‌ها در جهان وجود دارد، اما رودخانه درونت در تاسمانی خصوصا در فصل بهار زیبایی مضاعفی را به گردشگران هدیه می‌دهد. امواج بیولومینسانس در زیر شفق قطبی استرالیا، باعث ایجاد یک پدیده می شود که در آن شاهد آسمانی رویایی و شگفت انگیز خواهید بود.

 

2. جنگل‌های رنگین کمانی اکالیپتوس در مائوئی/هاوایی



جنگل زیبا و نقاشی شده در جاده هانای مائوئی، از درختان اکالیپتوس اشباع شده است که دارای تنه‌های رنگارنگ می‌باشد. در حقیقت، این رنگها از کنده شدن پوست درختان و تشکیل پوست جدید نمایان می‌شوند که به ترتیب از سبز به آبی، بنفش، نارنجی، زرد و خرمایی تغییر رنگ می دهند.
این درختان رنگین کمانی اکالیپتوس را در هنگام پیاده‌روی در کاوایی نیز می‌توان به خوبی مشاهده کرد و از آن‌ها لذب برد.

3. کوه رنگین‌کمان در آند پرو



کوه شگفت انگیز و بسیار زیبای ونیکونکا، در آند پرو واقع شده است و حدودا 5 سال پیش کشف شده است و اکنون به یکی از محبوب ترین مقصدها، برای گردشگران تبدیل شده است.

سفر به این منطقه به سفر ترس معروف است، زیرا برای رفتن به این منطقه باید از ارتفاعات خطرناک عبور کنید و یک پیاده روی طاقت فرسا را پشت سر بگذارید اما در نهایت، با یک جاذبه طبیعی حیرت‌انگیز مواجه خواهید شد که خستگی سفر را از تن شما می‌زداید.

نوارهای رنگین کمانی که به طور طبیعی در دامنه کوه نقاشی شده اند، حاصل رسوبات معدنی در طول میلیون‌ها سال است که اکنون یک منظره بی نظیر را به وجود آورده است.

4. غارهای یخی مندنهال در جونو/آلاسکا




در داخل یخچال مندنهال آلاسکا، غارهای یخی شگفت‌انگیز و مافوق تصوری وجود دارد. سفر به درون زمین و این منطقه، با سختی و دشواری همراه است و باید با تجهیزات کامل به این منطقه سفر کرد. در طول مسیر باید از قایق استفاده کنید و از صخره های یخی و لغزنده نیز بالا بروید، اما در نهایت بعد از تحمل این سختی با منظره‌باور نکردنی روبرو خواهید شد.

این غارهای یخی ممکن است موقتی باشند، زیرا با گرم شدن کره زمین این یخچال‌های طبیعی نیز رفته رفته از بین می روند.

5. چشمه گرند پریستماتیک در پارک ملی یلوستون/وایومینگ




یلوستون عجایب طبیعی بسیاری را در خود جای داده است، اما جذاب ترین و معروف ترین آن چشمه حرارتی گرند پریستماتیک است که با حلقه های زرد، سبز و نارجی که توسط باکتری های گرمازیست ترشج می‌شوند، پوشانده شده است.

در مرکز این چشمه نیز آب با 170 درجه فارنهایت از داخل شکاف زمین در حال جوشش است که زیبایی و جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.

 

6. دریاچه هیلیر در استرالیا




در جزیره میانه واقع در سواحل استرالیای مرکزی و دقیقا کنار اقیانوس آرام، دریاچه کوچک وجود دارد که شبیه به یک مخزن بزرگ ژله صورتی رنگ است. نظریه های متفاوتی در مورد رنگ صورتی این دریاچه وجود دارد که معتبرین نظریه این است که به دلیل غلظت بالای نمک دریاچه، انواع خاصی از جلبک ها تشکیل می‌شوند که رنگدانه های صورتی تولید می کنند.

در هر صورت، این دریاچه صورتی در کنارهای آبهای اقیانوس آرام منظره فوق العاده و بی نظیری را تشکیل داده است.

 

7. زمین های هفت رنگ در چمارل/ موریس



فعالیت های آتشفشانی در جزیره موریس در سواحل آفریقا، باعث ایجاد تپه‌های غیرمعمول و در عین حال شگفت انگیز گشته است. رنگهای گسترده شده در این زمین ها نظر هر کسی را به خود جلب می کند.

این منطقه به زمین هفت رنگ معروف است که قبلا جزو مناطق مستعمره فرانسه بوده است و اکنون به یکی از محبوب ترین و جذاب ترین مناطق گردشگری تبدیل شده است.

 

8. رودخانه 5 رنگ (کائو کریستالس) در ویستا هرموسا/ کلمبیا


کائو کریستالس یا رودخانه 5 رنگ، زیباترین رودخانه جهان نامیده می شود. این رودخانه دارای آب‌های روانی است که در زمان های مختلف در 5 در نگ قابل مشاهده است. اما فقط در فصل های مرطوب و خشک کشور، وقایع طبیعی باعث رنگ آمیزی آب ها می‌گردد.

وجود یک گونه گیاهی در کف رودخانه باعث قرمز شدن رنگ رودخانه می شود. هنگامی که عمق رودخانه کم می‌شود، وجود شن ها و ماسه ها رنگ های زرد، سبز و سیاه را در رودخانه به وجود می‌آورند که با رنگ آبی در طول رودخانه ادغام می شود.

 

9. نورها یا شفق های شمالی در شمال نروژ


پدیده نور افسانه ای، معروف به نورهای شمالی یا شفق قطبی در بسیاری از نقاط زمین از جمله آلاسکا، ایسلند، کانادا و گریزلند قابل مشاهده است، اما بهترین مکانی که به وضوح می توان این پدیده را مشاهده نمود شمال نروژ به خصوص در نزدیکی شهر ترومسو، بین ماه های سپتامبر و مارس در زمان تاریکی هوا است.

هنگام رخ دادن این پدیده، در آسمان موج های به رنگ های سبز، صورتی و بنفش به صورت درخشان قابل مشاهده است. دلیل رخ دادن این پدیده واکنش بارهای الکتریکی است که با برانگیخته شده ذرات گازی در جو زمین اتفاق می افتد.

 

10- آتشفشان کاوا آیجن در شرق جاوا/ اندونزی


این آتش فشان یک چشم انداز طبیعی حیرت انگیز است، زیرا علاوه بر گدازه های قرمز آتش فشان، گدازه‌های آبی رنگ که به دلیل وجود گوگرد در این آتش فشان است، به چشم می‌خورد.

در هنگام شب، گدازه های نورانی و آبی رنگ این آتش فشان، منظره وصف ناپذیری را به وجود می‌آورد و همین باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.

این آتش فشان در کنار یکی از اسیدی ترین دریاچه های جهان که به دریاچه اسید آبی معروف است، قرار دارد و یکی از دریاچه هایی است که زلال ترین آب ها را دارد.

 

در این مقاله به معرفی 10 مکان شگفت انگیز و رویایی در جهان پرداخته شد که امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید. در مقالات بعدی به معرفی اماکن تاریخی، باستانی و تفریحی کشورهای جهان می‌پردازیم.

برای استفاده از مطالب بیشتر نیز می توانید به منبع زیر مراجعه نمایید.

 

منبع

https://www.rd.com/list/colorful-natural-wonders/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.