شرایط ثبت‌نام در گرین کارت لاتاری

۱۳۹ بازديد

برای ثبت‌نام در لاتاری یکسری شرایط لازم است که باید آنها را داشته باشید. این شرایط شامل:

  • متولد یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام باشید. برخی کشورها به دلیل مهاجرت بالایی ک قبلا به ایالات متحده داشته‌اند مانند چین و بریتانیا، مجاز به شرکت در این برنامه نیستند. البته همیشه استثنائاتی وجود دارد. مثلا اگر متولد چین هستید اما پدر یا مادرتان متولد یکی از کشورهای مجاز باشند، می‌توانید از سهمیه ایشان استفاده کنید.
  • حداقل تحصیلات دیپلم آکادمیک دبیرستان داشته باشید. دیپلم دبیرستان در آمریکا 12 ساله است و با دیپلمهای نظام جدید 11 ساله در ایران فرق می‌کند. در واقع در ایران پیش دانشگاهی معادل دبیرستان در آمریکاست. لازم به ذکر است که تحصیلات فنی حرفه‌ای، مورد قبول نیست مگر اینکه به واسطه حضور در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک بتوانید حداقل شرایط را احراز کنید.
  • شرط جایگزین تحصیل: در صورتی که مدرک زیر دیپلم دارید، می‌توانید در این برنامه شرکت کنید. اما باید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته را نشان دهید تا از مشاغل خاصی که در سایت داده کار ایالات متحده امتیاز خاصی را احراز می‌کنند.

 

 

مدارک ثبت‌نام گرین کارت

در هنگام ثبت نام لاتاری فقط و فقط پاسپورت متقاضی جهت وارد کردن اطلاعات لازم است. هزینه ثبت‌نام نیز کاملاً رایگان می‌‌باشد ولی اگر در مؤسسات معتبر اقدام به ثبت‌نام می‌نمایید، باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت نمایید.

 

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا که اصطلاحا با نام لاتاری شناخته می‌شود، برنامه‌ای برای حقظ تنوع نژادی در ایالات متحده امریکا است. در این برنامه، هر ساله 55000 ویزا به صورت تصادفی از طریق قرعه کشی بین متقاضیان مهاجرت به امریکا توزیع می‌شود. این قرعه کشی در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت امریکا درج و ثبت شد و هر ساله همین تعداد سهمیه به کشورها مجاز به ثبت نام تعلق می‌گیرد. البته 5000 ویزا از این تعداد جهت مصارف دیگر رزرو می‌شود و مابقی به نسبت‌های تعیین شده به هر کشور تعلق می‌گیرد.

 

تخمین شانس برندگان گرین کارت لاتاری

هر شخص حق یک بار ثبت‌نام قرعه‌کشی لاتاری در سال را دارد. اگر در موعد ثبت‌نام اقدام به دو بار ثبت‌نام نمایید، عملا شانس شما از بین رفته است.پس توصیه می‌کنیم به هیچ وجه بیش از یک ثبت‌نام در هر سال انجام ندهید.

البته متأهلین دارای یک شانس اضافه نیز هستند. به این صورت که یک بار شخص آقا به عنوان متقاضی اصلی و بقیه اعضای خانواده زیر مجموعه قرار می‌گیرند و یک بار هم برعکس.

 

شرایط فعلی لاتاری

پس از روی کار آمدن ترامپ، رئیس جمهور امریکا حکم ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان را صادر کرد، با این حال از زمان اعلام اولین حکم ممنوعیت تا سومین حکم ممنوعیت بسیاری از ایرانیان موفق به اخذ ویزا شده‌اند. قطعا پس از صدور این حکم، مسیر دریافت ویزا سخت تر شده اما هنوز امکان دریافت این ویزا وجود دارد.

در انتخابات اخیر یکی از شعارهای جو بایدن، نامزد منتخب امریکا این بوده که این ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان را بردارد و همین نیز شد. باید در روز اول کاری خود در کاخ سفید 9 فرمان اجرایی ترامپ از جمله ممنوعیت مهاجرت 7 کشور مسلمان را لغو کرد.

 

مزایای ثبت نام لاتاری

لاتاری تفاوتهای عمده‌ای با سایر گزینه‌های برای مهاجرت دارد که به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • لاتاری بهترین، ارزانترین و سریع‌ترین روش مهاجرتی در تمام دنیاست.
  • مدت زمان کلی پروسه از شروع ثبت تقاضا برای ثبت نام تا دریافت گرین کارت کمتر از 2 سال است.
  • هزینه‌های اداری لاتاری تا رسیدن به اقامت دائم حدودا 600 دلار برای هر نفر است.
  • جزو معدود روشهای دریافت اقامت است که از ابتدا به دریافت کارت اقامت دائم ختم می‌شود.
  • فرد برنده می‌تواند فرزندان زیر21 سال و همسرش را نیز با ویزای مهاجرتی و دریافت گرین کارت به خاک امریکا برساند.

 

اولویت برندگان لاتاری برای دریافت ویزای اقامت دائم

اولویت برای دریافت ویزای برندگان لاتاری، ابتدا روی شماره کیس و سپس روی زمان ارسال فرمهای DS260 می‌باشد. این بدین معنا نیست که هر کس سریعتر نسبت به ارسال فرم‌ها اقدام کند، سریعتر وقت سفارت دریافت می‌کند. اولیت کیس بسیار بالاتر از اولویت زمان ارسال فرم خواهد بود اما در صورت تاخیر در ارسال فرم اگر از کارنتی کیس هم عبور کرده باشد، دچار مشکلاتی خواهید شد. این موضوع را باید خاطرنشان کرد که به محض اتمام 3500 ویزا، مابقی برنده‌ها شانس دریافت ویزا را از دست خواهند داد و مجددا برای سال بعد باید ثبت نام کنند.

شماره پرونده یا کیس نامبر شامل عدد و حروفی است که وضعیت پرونده شما را مشخص می‌کند. مثلا کیس 2019A00001414 نشان دهنده این است که این کیس برای سال 2019 است و از آسیا انتخاب شده است. عدد1414 بیانگر این است که این کیس 1414مین درخواستی است که به صورت اتفاقی توسط کامپیوتر انتخاب شده است. شماره کیس مانند شماره کارت بانکی و تاریخ تولد شما مثل رمز دوم آن است. پس اگر کسی شماره کیس شما را داشته باشد به تنهایی نمی‌تواند با پرونده شما کاری انجام دهد، مگر اینکه تاریخ تولد دقیق شما را نیز بداند. پس در حفظ اطلاعاتتان کوشا باشید.

 

هزینه‌های برندگان گرین کارت لاتاری

افرادی که در لاتاری برنده می‌شوند، قبل از مهاجرت هزینه‌هایی را باید پرداخت کنند. به ازای هر نفر حدود 600 دلار باید برای مصاحبه در سفارت و هزینه مدیکال پرداخت کنید. البته هزینه مدیکال در کشورهای مختلف متفاوت است. هزینه تور کشوری که قرار است برای مصاحبه به آن سفر کنید. در بهترین شرایط اقامت شما برای انجام مصاحبه، 5 روز است و این زمان ممکن است بسته به شرایط 15 تا 20 روز نیز به طول بینجامد.

هزینه سفر به آمریکا را هم می‌توانید در سایت های معتبر مشاهده کنید. هزینه اجاره خانه در آمریکا به طور متوسط بین 500 تا 2000 دلار است. البته حقوق کار هم نسبت به هزینه های امریکا بالاست. به طور مثال شما اگر یک گرافیست معمولی باشید ماهیانه بالغ بر 6000 دلار درآمد خواهید داشت.

 

در این مقاله به موضوع لاتاری و اقدامات برندگان آن پس از برنده شدن پرداخته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به منابع زیر مراجعه نمایید.

 

 

 

منابع

https://dvprogram.state.gov/

https://www.greencard-lottery.ir/

https://www.radio-visa.com/

 

گرین کارت آمریکا چه مزایایی دارد ؟

در مقاله گرین کارت آمریکا چه مزایایی دارد در مورد ویژگی کارت سبز یا همان گرین کارت ایالات متحده آمریکا و تفاوت داندگان کارت سبز با دارندگان ویزای دانشجویی مطرح خواهیم نمود. همچنین در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد مقاله گرین کارت آمریکا چه مزایایی دارد می توانید در بخش نظرات مطرح نمایید. همراه ما باشید.

ویژگی های گرین کارت ایالات متحده آمریکا

افرادی که گرین کارت آمریکا یا همان کارت سبز دارا باشند می‌توانند به طور دائم در سکونت  داشته باشند. در واقع داشتن کارت سبز یعنی شما اقامت دائم آمریکا را می‌توانید دریافت نمایید. از دیگر مواردی که شما با داشتن کارت سبز آمریکا می‌توانید بهره‌مند شوید استخدام در مشاغل  رسمی آمریکا می‌باشد. گفتنی است استخدام در تمامی مشاغل به جز مشاغل سیاسی که مربوط به دولت آمریکا می‌باشد آزاد است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.