مکان‌های گردشگری آمریکا

۱۵۶ بازديد

کشور آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین کشورها در جهان شناخته می‌شود که دارای جاذبه‌های بسیاری برای جهانگردان و توریست‌ها است که از جمله می‌توان به طبیعت یلوستون، آسمان‌خراشهای نیویورک و شیکاگو و آلاسکا و سواحل آفتابی کالیفرنیا، فلوریدا و هاوایی اشاره کرد. با وجود جاذبه های فراوان در آمریکا ، در این مقاله به 8 مورد از جاذبه های گردشگری آمریکا خواهیم پرداخت.







بیشتر بدانید: PR کانادا چیست؟

کوه راشمور

راشمور یک یادبود ملی واقع در داکوتای جنوبی است که در اوایل قرن 20 ساخته شده است و چهره 4 رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به تصویر می‌کشد که هرکدام جداگانه روی سنگ‌ها تراشیده شده‌اند. این مکان یک نقطه عطف برای امریکا محسوب می‌گردد. گردشگران می‌توانند در دامنه کوه راشمور چشم‌اندازی عالی و جالب توجه از چهره‌های توماس جفرسون، جورج واشنگتن، آبراهام لینکلن و تئودور روزولت داشته باشند.

 

 ساحل ونیز لس آنجلس


بدون شک هیچ سفری به لس‌آنجلس بدون سفر به ساحل ونیز کامل نخواهد بود. این منطقه دارای کانالها و سواحل تماشایی است. تنها خستگی که در اینجا می‌تواند برای بازدیدکنندگان باقی بماند، راه رفتن روی شن‌های ساحل است که با وجود جذابیت‌های فراوان این خستگی را حس نخواهند کرد. در این مکان بسیار سرگرم کننده، افراد بسیاری در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. نوازندگان خیابانی که می‌نوازند، کسانی که می‌رقصند، افرادی که مجسمه‌های شنی می‌سازند و کسانی که برای گردشگران آواز می‌خوانند. خوردن یک نوشیدنی تازه و قدم زدن در ساحل ونیز قطعاً حس خوب و مطبوعی را به گردشگران خواهد داد.

 

 مسا ورد


پارک ملی مسا ورد در کلرادو واقع شده که خانه‌های مردم پیشین پوئبلو در این مکان می‌باشد. این خانه‌ها در درون غارها و صخره‌های سنگی تراشیده شده‌اند و به اوایل قرن 13 برمی‌گردند. در زیر صخره‌هایی که معلق هستند می‌توان شروع به قدم زدن کرد و به گشتن در این اقامتگاه‌های باستانی پرداخت. خانه‌های بالکنی این منطقه به خوبی محافظت شده است و دارای 40 اتاق است که فقط با نردبان قابل دسترسی است. کاخ کلیف بزرگترین عمارت این مجموعه است و این باور وجود دارد که این عمارت ظرفیت بیش از 100 تا 150 نفر را داشته است.

 

 مرکز فضایی کندی


کیپ کاناورال واقع در ساحل فلوریدا، دارای جاذه‌های مربوط به فضا می‌باشد. یکی از بهترین مراکز فضایی، مرکز فضایی کندی است که از سال 1968 محل پرتاب انسان به فضا بوده است و هم اکنون به عنوان سایت پرتاب موشک‌های بدون سرنشین فعالیت می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند درباره اولین کسانی که به فضا پرتاب شدند، اطلاعات بیشتری کسب کنند و همچنین می‌توانند تجربه شبیه‌ساز سفر به کره ماه و قرار گرفتن در خلا را تجربه کنند.

پارک ملی یوسمیتی


پارک ملی یوسمیتی در کوه‌های سیرا نوادا در کالیفرنیا قرار گرفته است. این مکان بی‌نظیر به دلیل مناظر شگفت‌انگیز خود در سراسر جهان شناخته شده است. در این پارک منحصر به فرد، بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای صخره‌های گرانیتی لذت ببرند، آبشارهای زلال و درختان سکویا را که صدها سال قدمت دارند ببینند. دره یوسمیت یک مکان برتر از نظر گردشگری محسوب می‌شود زیرا دارای آبشارهای عظیم و یک قسمت گرانیتی به نام نیمه گنبد می‌باشد.

 

 

اسکله نیروی دریایی در شیکاگو


اسکله ناوی نیروی دریایی در امتداد دریاچه میشیگان واقع شده است. اسکله‌ای عظیم در مرکز منطقه ساحلی استریت رویل شیکاگو که در داخل اسکله جاذبه‌های متعددی متناسب با سلیقه‌های گوناگون وجود دارد. باغ‌هایی که به صورت شگفت‌انگیزی آرایش شده‌اند و یک مکان ایده‌آل برای قدم زدن می‌باشد. این اسکله همچنین موزه کودکان شیکاگو، دو سالن تئاتر و تعداد زیادی رستوران عالی را در خود جای داده است.

 

 پارک ملی کوه‌های دودی


در مرز بین تنسی و کارولینای شمالی پارک ملی کوه‌های بزرگ دودی واقع شده است. این پارک به دلیل بزرگ بودن و مناظر حیرت‌انگیز، بیشترین آمار بازدیدکننده را در کل کشور دارد. گردشگران می‌توانند در جنگل قدیمی پیاده‌روی کنند در مسیر خود صدها گونه از پرندگان را مشاهده کنند و از مسیرهایی که به آبشارهای لورل منتهی می‌شود، عبور کنند.

 

 

 

آبشار نیاگارا


آبشار نیاگارا بین ایالت نیویورک و استان انتاریو واقع شده است. یکی از تماشایی‌ترین عجایب طبیعی در قاره آمریکای شمالی است. آبشارهای نیاگارا در واقع 3 آبشار متفاوت است که شامل آبشارهای آمریکا، آبشارهای حجاب عروس و آبشارهای نعل اسب می‌باشد. آبشارهای نعل اسب در سمت کانادا و بقیه در نیویورک واقع شده است. نیاگارا با بیش از 14 میلیون بازدیدکننده در هر سال یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری جهان است.

 

الزامات سفر به امریکا

برای سفر به ایالات متحده به منظور گردشگری نیاز به ویزای توریستی دارید. ویزایی که برای این منظور استفاده می‌شود، ویزای B-2 نام دارد. در اوضاع فعلی دریافت ویزای توریستی بسیار سخت یا به زبان ساده غیرممکن است. از ویزای توریستی به منظورهای زیر استفاده می‌شود:

  • دیدار با دوستان یا اقوام
  • درمان پزشکی
  • مشارکت در رویدادهایی مثل موسیقی، ورزشی یا موارد مشابه
  • مشارکت در رویدادهای اجتماعی مثل کنفرانس
  • ثبت نام در یک دوره کوتاه مثل کلاس آشپزی یا غیره
  • جهانگردی و گردشگری
  • تعطیلات

 

در اوضاع فعلی دریافت ویزای توریستی بسیار سخت یا به زبان ساده غیرممکن است. برای همین باید از راه‌های دیگر برای دریافت ویزا اقدام کنید. یکی از این راه‌ها که بهترین و سریع‌ترین روش می‌باشد، ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکاست که در ادامه توضیح مختصری مربوط به آن را مشاهده می‌کنید.





بیشتر بدانید: دلایل مهاجرت انسان‌ها
 


لاتاری گرین کارت آمریکا

به دلیل مشکل بودن و زمان بر بودن اخذ ویزای اقامت آمریکا، قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا بهترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرتی در تمام دنیاست. لاتاری جزو معدود روشهای دریافت اقامت است که از ابتدا به دریافت کارت اقامت دائم ختم می‌شود و دیگر نیازی به اخذ ویزای اقامت موقت ندارید.

در برنامه لاتاری، هر ساله 55000 ویزا به صورت تصادفی از طریق قرعه‌کشی بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا توزیع می‌شود که هر کشور حداکثر 7 درصد از کل سهمیه را می‌تواند دریافت کند و البته عموماً هیچ کشوری به این حد نصاب نمی‌رسد. ایران یکی از کشورهایی است که تقریباً بیش از 6 درصد این ویزا را دریافت می‌کند یعنی بیش از 3000 ویزای لاتاری در سال برای ایرانیان صادر می‌شود. البته بعد از ریاست جمهوری ترامپ این عدد کاهش داشته اما هنوز برترین روش مهاجرتی به حساب می‌‌آید.

 

در این مطلب با چند جاذبه گردشگری آمریکا و ویزایی که برای سفر به امریکا نیاز است و همچنین سریعترین راهی که برای گرفتن اقامت یعنی لاتاری وجود دارد، صحبت کردیم که در مقالات بعدی به مطالب بیشتری در رابطه با این موضوع پرداخته خواهد شد.

 

منابع

https://www.radio-visa.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.