وضعیت گردشگری در کرونا + جاذبه‌های کانادا و آمریکا

۶۶ بازديد

جاذبه توریستی به معنای امکاناتی است که اصولا فعالیت‌های تفریحی و گردشگری را برای عموم مردم فراهم می‌کند و این در حالی است که این جاذبه‌ها در نزدیکی محل اقامت گردشگران وجود ندارد و برای استفاده از آنها باید به مناطق مختلف سفر کنند. در ادامه این مطلب به وضعیت گردشگری در ایام کرونا و همچنین جاذبه‌های توریستی دو کشور کانادا و آمریکا اشاره خواهیم کرد.


بیشتر بخوانیم: مراحل طلاق توافقی

وضعیت گردشگری در ایام کرونا چگونه است؟


حدودا بیش از یک سال است که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و اثرات منفی آن در جهان بسیار زیاد بوده است. صنعت توریست و گردشگری نیز از تاثیرات منفی ویروس کرونا در امان نبوده و باعث شده بود این حوزه تا مدت بسیار زیادی کاملا از کار بیفتد. ویروس کرونا باعث شد تا اکثر هتل‌ها خالی از مسافر، اکثر پروازهای هواپیمایی لغو، موزه‌ها و اماکن تاریخی تعطیل و رستوران و مراکز مشابه بسته شوند.
در حال حاضر با کاهش یافتن محدودیت‌ها و پایین آمدن مبتلایان در نقاط مختلف دنیا، بعضی از کشورها برای جذب توریست و گردشگر اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند.
در آمریکا و کانادا نیز گردشگری رونق دوباره گرفته است. شهروندان این کشورها پیش از ایام کرونا علاقه بسیاری به سفرهای خارجی داشتند اما با وجود اوضاع فعلی، توجه آنها به سفرهای داخلی بیشتر شده است.
 

جاذبه‌های گردشگری آمریکا


ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که دارای جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیاری نظیر آسمان‌خراش‌های نیویورک و شیکاگو، طبیعت یلوستون و آلاسکا و سواحل کالیفرنیا و هاوایی اشاره کرد. یکی از جاذبه‌های حیرت‌انگیز آمریکا کوه راشمور است که در داکوتای جنوبی واقع شده و در اوایل قرن 20 ساخته شده است. این بنا یک یادبود ملی است که چهره 4 رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را به تصویر می‌کشد که هر کدام جداگانه روی سنگ‌ها تراشیده شده‌اند. این مکان یک نقطه عطف برای آمریکا محسوب می‌گردد.

از دیگر جاذبه‌های حیرت‌انگیز و مشهور آمریکا می‌توان به آبشار نیاگارا اشاره کرد. این آبشار بین ایالت نیویورک در آمریکا و استان اونتاریو در کانادا واقع شده است. آبشار نیاگارا در واقع 3 آبشار متفاوت است که شامل آبشارهای آمریکا، آبشارهای حجاب عروس و آبشارهای نعل اسب می‌باشد. آبشارهای نعل اسب در سمت کانادا و دو آبشار دیگر در آمریکا واقع شده است.

 

ویزای توریستی آمریکا

گردشگران برای سفر به کشور آمریکا به منظور گردشگری باید ویزای توریستی در اختیار داشته باشند. آمریکا ویزاهای متفاوتی دارد اما ویزایی که برای سفر گردشگری و توریستی استفاده می‌شود، ویزای B-2 نام دارد که در اوضاع فعلی دریافت این ویزا بسیار دشوار است.

از ویزای توریستی به منظورهای زیر استفاده می‌شود:

  • جهانگردی و گردشگری
  • دیدار با دوستان یا اقوام
  • درمان پزشکی
  • مشارکت در رویدادهای اجتماعی مثل سمینار
  • ثبت‌نام و شرکت در یک دوره کوتاه مدت

 

جاذبه‌های گردشگری کانادا


سالانه گردشگران و توریست‌های بسیاری کشور کانادا را به عنوان مقصد خود برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنند. این کشور دارای یک طبیعت بکر و تماشایی، شهرهای زیبا و مدرن و مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز می‌باشد. توریست‌ها در هر زمانی می‌توانند به این کشور سفر کنند اما بهترین زمان برای سفر به کانادا، از اوایل تا اواسط بهار و همچنین از اواخر تابستان تا اوایل پاییز است. بسیار از گردشگران نیز زمستان را برای سفر به کانادا انتخاب می‌کنند تا تجربه اسکی بر فراز کوهای این کشور را از دست ندهند.

از جاذبه‌های دیدنی کانادا جز آبشار نیاگارا که بالا به اشاره شد، می‌توان از برج سی‌ان نام برد که در شهر تورنتو و در نزدیکی سواحل دریاچه اونتاریو قرار گرفته است. این برج 553 متری به یکی از نمادهای معروف کانادا مبدل گشته که امکانات بسیاری را برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

شهر کبک قدیم از دیگر جاذبه‌های توریستی کانادا است که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این شهر کوهستانی دارای ساختمان‌های تاریخی با قدمت بسیار بالا است و بسیاری از گنجینه‌های را در خود جای داده است. پارک ملی بنف یکی از جاذبه‌های توریستی است که در قلب کوه‌های راکی واقع شده است. در این پارک می‌توان از منظره دریاچه فیروزه‌ای رنگ، قله‌های پوشیده از برف و یخچال‌های زیبا لذت برد. جذاب‌ترین قسمت این منطقه دریاچه لوئیز است که انعکاس کوه‌های راکی در آب‌های فیروزه‌ای منظره‌ای حیرت‌انگیز را به وجود می‌آورد. ی پیی

 

ویزای توریستی کانادا

افرادی که قصد سفر به کانادا با هدف گردشگری را دارند، باید برای اخذ ویزای توریستی اقدام کنند. ویزای توریستی کانادا ویزایی است که مسافر با داشتن آن می‌تواند از امکان موقت جهت تفریح و گردش در کشور کانادا بهره‌مند گردد.

این ویزا یک سند رسمی است که از طرف دولت کانادا صادر  و به پاسپورت الصاق می‌‍شود که نشان‌دهنده این است که شخص مسافر شرایط لازم برای ورود به کشور کانادا را دارد.

گردشگران از طریق این ویزا می‌توانند تا 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشند. با این حال مامور خدمات مرزی نیز این امکان را دارد که اجازه اقامت در کشور کانادا را بیشتر یا کمتر از 6 ماه صادر کند که این زمان بروی پاسپورت درج خواهد شد.

 

سخن پایانی

در شرایط فعلی و در ایام کرونا با کاهش یافت آمار مبتلایان به این ویروس، وضعیت صنعت گردشگری و توریست اندکی بهبود پیدا کرده است اما رضایت‌بخش ‌نیست. با این وجود افراد بسیاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای رفتن به مسافرت اقدام می‌کنند.

بسیاری از کشورها برای جذب دوباره توریست و گردشگر اقداماتی را برای تشویق گردشگران برای رفتن به سفر انجام داده‌اند. در آینده و با توزیع و تزریق واکسن کرونا در تمامی نقاط جهان، این امید می‌رود که صنعت گردشگری پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد و وضعیت مسافرت‌های توریستی روز به روز بهبود یابد.


بیشتر بخوانیم: بررسی مهاجرت و زندگی در آلمان



https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-228/1507430-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%87

http://www.khordadnews.ir/fa/news/359904

https://tourism0098.kowsarblog.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.