زندگی در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی

۴۳ بازديد

آنچه شما باید در مورد زندگی در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی بدانید


کانادا به عنوان کشوری زیبا با تنوع فرهنگی، امنیت بالا، ثبات اقتصادی، برخورداری از نظام آموزشی برجسته و تنوع قومی افراد بسیاری را از سراسر جهان برای زندگی به این کشور جذب می کند. طبق سرشماری 2021 کانادا، تعداد مهاجران در کانادا 8.3 میلیون نفر است و تقریباً 23 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می دهدطبق آخرین نظرسنجی موسسه گالوب مردمان کانادا بیشترین میزان پذیرش را نسبت به مهاجران داشته و تأثیر آن‌ ها را در اقتصاد و فرهنگ کشور خود امری مثبت می‌دانند
شما چه به عنوان یک دانشجوی بین المللی به کانادا بیایید و چه قبلا پذیرفته شده اید و در حال برنامه ریزی برای مهاجرت خود هستید، احتمالاً در مورد زندگی دانشجویی در کانادا کنجکاو هستید.در این مقاله از مزایای تحصیل در کانادا گرفته تا امکان کار پس از ورود می توانبد بخوانید.

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟

کانادا در حال حاضر یکی از مقاصد پیشرو در جهان برای دانشجویان بین المللی با بیش از 600000 دانشجو از سراسر جهان است. تحقیقات نشان می دهد که دانشجویان بین المللی به دلایل زیر جذب کانادا می شوند :

  • کانادا به دانشجویان بین المللی فرصت هایی برای کار در طول تحصیل و پس از تحصیل ارائه می دهد
  • کیفیت بالای آموزش در دانشگاه ها و مدارس کانادا
  • امنیت بالای این کشور
  • فرصت های تحصیل به زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • کانادا هر ساله پذیرای مهاجران و دانشجویان بین المللی از نزدیک به 200 کشور مختلف است



مدارس و دانشگاه های کانادا

درباره مدارس و دانشگاه های کانادا

در کانادا بیش از 1500 دانشگاه، کالج و سایر مؤسسات آموزشی وجود دارد که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا مجاز به استقبال از دانشجویان بین المللی هستند . همچنین دانشگاه های سراسر کانادا سطوح قابل مقایسه ای از آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند. دلیل این امر این است که کانادا برابری را در سیستم آموزشی خود ترویج می‌کند، به این معنی که تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همه دانش‌آموزان فارغ از اینکه به کدام موسسه می‌روند، بهترین آموزش ممکن را دریافت می‌کنند.





خوابگاه های کانادا

چگونه جایی برای اقامت پیدا کنیم؟

بسیاری از مدارس و دانشگاه ها به دانشجویان بین‌المللی در خوابگاه‌ها اقامت می‌دهند، ولی اگر مدرسه یا دانشگاه شما خوابگاهی به شما پیشنهاد نمی‌دهد، باید مکانی برای اقامت پیدا کنید.دراین صورت از دفتر دانش‌آموزی بین‌المللی مدرسه یا دانشگاه خود بپرسید که آپارتمان‌ها یا اتاق‌های اجاره‌ای معمولاً در شهری که به آن نقل مکان می‌کنید، به شما معرفی کنند. همچنین شما می توانید با استفاده از سایت ها و اپلیکیشن هایی که برای خرید و اجاره منزل وجود دارد استفاده کنید.




بیمه درمانی کانادا

چگونه به بیمه و خدمات درمانی دسترسی پیدا کنیم؟

کانادا به مراقبت های بهداشتی رایگان معروف است و همچنین یکی از کشور هایی است که دارای کامل ترین خدمات بیمه در دنیا می باشد ، ولی اکثر این خدمات فقط برای شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی در دسترس است. به همین دلیل، تمام دانشجویان بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند باید برای مدت تحصیل خود، بیمه درمانی ای را ترتیب دهند که هزینه ان با توجه به شرکت های مختلف متغیر است.




بانک های کانادا

افتتاح حساب بانکی

افرادی که از طریق کار، تحصیل و یا روش های مختلف مهاجرت به کانادا ، وارد کانادا می شوند برای امور روزانه خود مثل نقل وانتقالات پول، پرداخت قبوض، خرید، دریافت حقوق، مالیات و … نیازمند افتتاح حساب در یکی از بانک های کانادا هستند .بسیاری از افراد برای افتتاح حساب بانکی، به نخستین شعبه بانکی در نزدیک هتل یا محل اقامتشان می‌روند. عموماً این شعبه‌ها به دلیل دانش و تجربه اندک، عنوان می‌کنند که امکان ایجاد حساب بانکی با ویزای توریستی وجود ندارد. این در حالیست که در قانون کانادا به‌صراحت اجازه آن صادر شده است. برای ایجاد چنین حسابی باید شما به شعبه‌های مرکزی بانک‌ها در شهر محل سکونت خود مراجعه کنید. بدون شک این مراکز قادر به ایجاد حساب برای شما هستند.

مدارک لازم برای افتتاح حساب به شرح زیر :


  • پاسپورت معتبر
  • شماره سین نامبر
  • کارت اقامت دائم یا موقت
  • مجوز کار یا تحصیل



کار در کانادا

کار هم زمان با تحصیل

در توضیح به این سوال باید گفت که شما چه بخواهید برای کمک به پرداخت هزینه های دانشگاه یا برای کسب تجربه شغلی مرتبط کار کنید ، احتمالاً از خود می پرسید که قوانین برای دانشجویان بین المللی چیست. پاسخ این است که شما می توانید کار کنید اما محدود به نوع شغل و مکان ان و میزان مجاز هستید. در ایامی که دانشجوی فول تایم هستید امکان کار به صورت بیست ساعت در هفته برای شما وجود دارد. در ایامی که دانشگاه تعطیل است مانند تعطیلات بین ترم ها و تعطیلات تابستان، امکان کار بدون محدودیت زمانی را خواهید داشت و یا اگر در محیط دانشگاه کار میکنید، در هیچ زمانی محدودیت ساعت کار کردن نخواهید داشت. درمورد میزان درامد هم بهتر است بدانید که میزان درآمد شما به محل زندگی شما بستگی دارد. حداقل دستمزد در کانادا بسته به استان و منطقه متفاوت است. به عنوان مثال، حداقل دستمزد در انتاریو 14.25 دلار در ساعت است در حالی که در بریتیش کلمبیا 15.20 دلار در ساعت است .



سخن پایانی

در این مقاله نکاتی برای زندگی دانشجویی در کانادا را برای شما قرار دادیم و امیدواریم به سوالات شما در خصوص مزایای تحصیل در کانادا ،محل اقامت، بیمه و خدمات درمانی، افتتاح حساب بانکی و کار هم زمان با تحصیل پاسخ داده باشیم.



سوالات متداول


آیا بیمه درمانی برای تحصیل در کانادا اجباری است؟

بله. متقاضی باید حتما تحت پوشش بیمه درمانی باشد. انجام بسیاری از امور در کانادا نیاز به داشتن کارت بیمه خدمات درمانی می باشد

تفاوت بانک های کانادا در چیست؟

شرایط افتتاح حساب، حجم تراکنش ها، سود بانکی، هزینه های مربوط به درخواست کارت و استفاده از خدمات و ...

برای یافتن کار دانشجویی از چه روش هایی می توان اقدام کرد؟

وب سایت های معتبری برای پیدا کردن کار وجود دارد که شما می توانید درآن موقعیت شغلی مورد نظر خود را پیدا کرده.


آیا امکان ترک تحصیل و کار کردن در کانادا وجود دارد؟

بله. اما به شرطی که بتوانید با کارفرمای کانادایی قرارداد رسمی کار امضا کنید.

سین نامبر چیست؟

سین نامبر( Social Insurance Number) یک شماره ملی ۹ رقمی منحصر به فرد است که برای هر فرد تازه وارد که اقامت دائم کانادا را دریافت نموده است یا افرادی با Study permit

این شماره در واقع کد ملی یا همان کد شناسایی شما در کانادا می باشد که علاوه بر شناسایی افراد در کانادا، برای کلیه خدمات دولتی و معاملات کاربرد دارد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.